0
Terug naar overzicht

Een verhuisservice die nabestaanden volledig kan ontzorgen

26/06/2018
Redactie
Delen:
verhuisservice
Advertorial

Voor nabestaanden is het na een overlijden vaak zwaar om orde op zaken te stellen. Als je achterblijft met een woning weet je niet hoe je alles moet regelen. Niet alleen op emotioneel gebied maar ook op praktische gebied komt er van alles op je af. Zeker als er een huis met spullen achterblijft, waar je dierbare herinneringen aan koestert. Dan biedt Life-Lijn uitkomst. Oprichter Marjolijn van Herk vertelt over haar bijzondere bedrijf. 

De kracht van Life-Lijn

Want Life-Lijn is meer dan 'slechts' een verhuisservice. Het bedrijf neemt alle bijkomende zaken die bij een verhuizing of met het achterblijven met een woning, komen kijken uit handen en zorgt er dus voor dat nabestaanden volledig ontzorgd worden. En dat is meteen de essentie waar het Marjolijn om te doen is. "Na een overlijden word je als nabestaande toch geconfronteerd met heftige emoties en ook nog allerlei dingen die geregeld moeten worden rond de woning waar je dan helemaal niet mee bezig wilt zijn. Een heel aantal praktische dingen moet opeens geregeld worden om alles af te sluiten en als nabestaande kun je dan al gauw het idee krijgen dat je er alleen voor staat. En daar kan ik dus bij helpen."

Een heel aantal praktische zaken moet opeens geregeld worden en als nabestaande kun je het idee krijgen dat je er alleen voor staat. En daar kan ik dus bij helpen.

Marjolijn van Herk is naar eigen zeggen een 'spin in het web' tussen de klant en instanties en bedrijven die alle zaken dienen te regelen rondom de verhuizing of leegruimen van de woning. Door gebruik te maken van dit grote netwerk kan zij snel schakelen. En dat is volgens Marjolijn juist de kracht van Life-Lijn: "Kijk, ik heb natuurlijk niet overal de antwoorden op, maar ik kan altijd wel een expert inschakelen die meer weet en het proces begeleiden zodat u de nabestaande daar geen zorg over heeft.. Van notarissen tot makelaars, tot een ontruimer of taxateurs. Er komen een hele hoop verschillende diensten bij kijken." 

Persoonlijke werkwijze

De werkwijze van Life-Lijn is er altijd een die zich kenmerkt door een grote professionaliteit en een persoonlijke aanpak. Iedere opdracht start met een persoonlijk bezoek. Dat is heel belangrijk, zo legt Marjolijn uit: "Mensen geven immers hun persoonlijke spullen - tot aan de sleutels van hun huis - aan ons in een lastige periode. Dan is het natuurlijk belangrijk om daar een goed gevoel bij te hebben. Tijdens dit gesprek wordt gekeken wat er allemaal geregeld moet worden. Vervolgens bepalen we dan samen wat door ons gedaan wordt en wat zelf gedaan kan worden. Niet alles hoeft immers uit handen gegeven te worden. En misschien zijn er wel al instanties die de voorkeur hebben, dan kunnen we daar natuurlijk ook mee werken."

Hoe het allemaal begon

Life-Lijn brengt in kaart wat er allemaal moet gebeuren, wanneer dit gaat gebeuren en op welke manier. Dit alles met de zorgvuldigheid die verwacht mag worden van een bedrijf dat waardevolle persoonlijke spullen veilig stelt. Met het oprichten van Life-Lijn, nu zo'n anderhalf jaar geleden, kon Marjolijn gebruik maken van eerder opgedane organisatie-ervaring. "Ik was hiervoor werkzaam in de retail, daar heb ik met name winkelpresentaties verzorgd. Voor Life-Lijn ben ik ook met interieurs bezig, maar op een andere manier: niet voor bedrijven, maar voor mensen."  

Flexibele en persoonlijke service

Als relatief jong bedrijf biedt Life-Lijn haar diensten op een manier aan die je ook zou verwachten. Een overzichtelijke website met heldere, frisse kleuren. Voor Marjolijn een vereiste: "We willen er ook op deze manier voor zorgen dat we zo toegankelijk mogelijk zijn. Bij ons kan iedereen terecht, jong of oud, nabestaande of gewoon als je alles op voorhand al goed geregeld wil hebben. We kunnen advies geven, maar ook gedeeltelijk of zelfs alle zaken rond de gehele verhuizing regelen. Het is heel flexibel en persoonlijk. Ik ben geen verhuisbedrijf, maar regel alle zaken die nodig zijn op dat moment. Van het leegruimen van de woning tot het opzeggen van abonnementen of het afhandelen van notariële zaken. Zelfs het verkopen van spullen vooraf en achteraf kan door Life-Lijn geregeld worden.

Dankbaar werk

Juist dat persoonlijke aspect is wat Marjolijn enorm aanspreekt in haar huidige werkgebied. "Life-Lijn is voortgekomen uit een duidelijke vraag naar een dienst. Wanneer je ouder wordt, kom je steeds meer met de dood in aanraking in je persoonlijke omgeving. Dat is natuurlijk triest, maar het zet je wel aan het denken. Het geeft een goed gevoel om deze dienst te kunnen bieden. Iedere klus is natuurlijk bijzonder. Mensen zijn ontzettend opgelucht als je ze wat zorgen wegneemt. En dat is natuurlijk een ontzettend mooi gegeven. Naderhand is het dan ook belangrijk om nog eens langs te gaan en om te kijken wat er precies gedaan is en hoe dat aangepakt is. Wat je vaak hoort is dat men het ontzettend fijn vond dat tijdens een toch al moeilijke periode werk uit handen genomen werd. Dat maakt het heel dankbaar werk."

Meer weten over Life-Lijn? Kijk dan op hun website of neem vrijblijvend contact op met Marjolijn van Herk.

Delen:

Reacties (1)

Reactie van pim op 1 feb. 2019 08:32
"Ik kan me voorstellen dat het voor nabestaanden niet prettig is om achter te blijven met een heleboel verhuiswerk. Tegelijkertijd denk ik dat het belangrijk is om het sorteren aan te gaan omdat dit helpt bij het verwerken. Voor het zware tilwerk zou ik inderdaad zo'n service aanraden."

Reactie plaatsen

RememberMe

Voor een afscheid met een gekleurd randje