PERSBERICHT 3 MEI - Herdenkingsconcert Moederdag

03/05/2023
De Meisjes van de Radio brengen met hun energie en prachtige stemmen de tijd en herinneringen weer even terug.

PERSBERICHT - 3 mei 2023

Hartverwarmend herdenkingsconcert op begraafplaats Carspelhof Weesp

Openluchtconcert vol retrosongs op Moederdag

Op Moederdag (zondag 14 mei) organiseren Van Vuure Uitvaartverzorging en In Memoriam Uitvaarten een hartverwarmend herdenkingsconcert van ‘De Meisjes van de Radio’, muziek vanaf de jaren 40 tot en met nu. Met dit openluchtoptreden, ter nagedachtenis aan een geliefde moeder of iedere andere overleden dierbare, willen zij steun bieden aan nabestaanden uit de regio.

Gratis openluchtconcert
Het concert vindt plaats op zondag 14 mei van 12.00 tot 13.00 uur op begraafplaats Carspelhof, Utrechtseweg 110 (bij slecht weer binnen) in Weesp. De toegang is gratis, evenals de heerlijke koffie, verzorgd door de baristas van de retro Coffeebean-bus van de Koffie Society. Bij aanmelding vooraf via info@inmemoriamuitvaarten.nl of uitvaart@vanvuure.nl ontvangt u ter plaatse een attentie. Ook is het mogelijk om in Uitvaartcentrum Van Vuure een kaarsje te branden voor uw overleden dierbare.

Herdenken op Moederdag
Beide uitvaartondernemers ervaren al jaren dat de begraafplaats op Moederdag goed wordt bezocht. Vorig jaar startte zij met het eerste Moederdagconcert. Het was meteen een groot succes! Er is op Moederdag een duidelijke behoefte om een overleden dierbare te gedenken, merken Martine van Vuure van Van Vuure Uitvaartverzorging en Monique Houtzager van In Memoriam Uitvaarten. “Met dit concert willen wij nabestaanden op deze dag extra steun en warmte geven. Wij hopen - dat net als vorig jaar - iedereen die aanwezig is bij dit optreden, er met een warm gevoel en een glimlach vandaan komt.”

De Meisjes van de Radio
De meisjes van de Radio zingen - in contact met het publiek - liedjes van de jaren 40 tot nu. Van Louis Armstrong, The Everly Brothers tot Toon Hermans. Het is altijd weer een verrassing wat er uit hun radiomeubel uit 1952 komt. De zangeressen nemen de toeschouwers even mee naar de wereld van verhalen en herinneringen die muziek met zich meebrengt, muziek waardoor zij zich verbonden voelen met degene(n) die zij herdenken.

Reacties (1)

Reactie van Jeanne Brouwer v.Goch. op 5 mei 2023 22:39
"Wij komen graag met 9 personen ,"

Reactie plaatsen